einde van verwaarlozing - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Roos Groot - WaarBenJij.nu einde van verwaarlozing - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Roos Groot - WaarBenJij.nu

einde van verwaarlozing

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

06 April 2010 | Ghana, Kumasi

Uh-oh wat een verwaarlozing!
Alweer een paar weken geleden dat ik wat geschreven heb, schande... :)

Nu ik dit aan het typen ben zit ik tussen de platic benen en ijzeren armen.. ra ra waar ben ik?
Jep, in een revalidatiecentrum. Vanmorgen zijn sander en ik hier aangekomen (na een dodemansrit in een taxi waar de kilometerteller het gelukkig niet deed)en werden we heel hartelijk ontvangen door Jop, een nederlandse orthopeet in opleiding waar ik al wat contact mee had gehad.

We slapen hier in het huisje van Jop op het terrein en vanavond gaan we gezellig een biertje met hem drinken.

Jullie zullen je wel afvragen hoe het kan dat ik tijd heb om een berichtje te schrijven terwijl sander hier maar kort is. Dat komt omdat Sander is ontvoerd door de fysio hier een stadje hierbij te bekijken (vraag mij niet wat daar het fysiotherapeutische nut daarvan is maar het zal vast erg gezellig zijn)
Ik moet ondetussen ook werken dus ik zit nu in een lokaaltje waar normaal les word gegeven (tussen de nepledematen dus, creepy!)

Sander gaat hier twee dagen meelopen en dan gaan we donderdag naar een soort apenheul maar dan zonder hekken. Vrijdag moet hij alweer terug naar Nederland, snif...

Maar we hebben al 1 heel relaxte week erop zitten. Dit paasweekend zijn we naar de kust gegaan. Daar sliepen we in heel vrolijk gekleurde hutje met een rieten dak, direct aan het strand. Ik had die speciaal uitgekozen omdat die er zo schattig uitzag maar helaas was het er wel ongeveer 50 graden omdat de ventilator alleen werkte als de stroom het deed (ongeveer nooit dus). We hebben heel wat afgezweet maar dat was het allemaal waard. Echt, wat een paradijs is het daar. Onze dagen bestonden vooral uit pannekoekjes eten met smoothies, kokosnootmelk drinken uit kokosnoten die voor ons neus uit de boom werden gehaald. (vinden we alle2 heel smerig trouwens maar het zag er zo goed uit haha), zonnen onder de palmbomen en zwemmen in de zee. We hebben ook het stadje bezocht en zondagavond was er een barbeque met een afrikaanse drum- en dansvoorstelling.

Een keer tijdens het eten was ik even wat gaan vragen bij de ober en zag ik sander en de mensen van het tafeltje naast ons opeens opspringen. Bleek er een onwijs grote schorpioen onder de tafel te zitten (zo groot als een longdrinkglas - vreemde meeteenheid ik weet het...waar die nou vandaan komt?!! ;))
Best wel eng want die beesten zijn onwijs giftig natuurlijk! Gelukkig hadden we een heel dappere ober die met een rake klap van de bezem hem heel koelbloedig heeft vermoord.

Nu nog een paar daagjes genieten en dan zet ik sander weer af bij het vliegveld. Dit weekend ga ik met 1 van de studenten van de master naar zijn community. Hij gaat zijn gezin voorstellen en me een aantal dorpjes laten zien op de motor! jaa gaaf he, ik zal vragen of hij rustig aan doet voor jullie gemoedsrust.

Dat was het voor vandaag. tot snel weer en bedankt voor alle leuke/lieve/grappige beriochtjes!

• 06 April 2010 - 16:13

Paulien:

Hey Roosje!
    Wat hebben jullie het leuk, super! Jammer dat de tijd dan zo snel voorbij gaat! Ach, nog maar een paar weekjes en dan kom jij ook alweer terug...
    Veel plezier nog deze week, groetjes aan Sander!!
    Kus

• 06 April 2010 - 16:19

Oma:

hai roos ik ben nu bij mama heel gezellig naar de kapper geweest even genoten van je leuke berichtjes jammer dat sander weer naar huis gaat geniet nog even nog 3 weken groetjes ook van opa dag lieverd x oma.

• 06 April 2010 - 17:32

Jippe:

nou roosje klinkt goed.
    heb ondertusen ook eindelijk alle foto's van papa en mama bekeken dus weet eindelijk waar je het over hebt.
    maar het klinkt weer allemaal fantastisch, als een grote vakantie als je het mij vraagt (knipoog) hoe dan ook heel tof allemaal..
    is een spandoek van 2 bij 3 groot genoeg voor je retour?? heb vrij gekregen van school zoals je weet dus i'll be there!!

• 06 April 2010 - 21:12

Mama:

Een schorpioen! Minstens zo spannend als een olifant van heel dichtbij. En dat in een tropische omgeving. Heeft Sander toch zijn safarigevoel.
    Die motor heeft toch wel een km-teller? En Roosje, helm op!
    Waar zit je nu? Ben benieuwd naar de ervaringen van Sander en zijn collega.
    Nog veel plezier samen.
    kus ook van papa

• 06 April 2010 - 21:14

Papa:

uniek moment; hoi

• 07 April 2010 - 05:46

Jezus:

Hebben ze daar uberhaupt wel helmen? Hmmm je zult wel weten wat je doet..

Nog 2,5 week en dan ben je al weer in ons inmiddels opgewarmde kikkerland. Dat doe je toch goed, zo over winteren in warmere sferen..

Nou zusje, geniet nog ff, kus aan sander en tot heeeeel snel!

xx wij en de meisjes

• 07 April 2010 - 07:14

Kim Martinez:

Hi Roosje!
    Wat leuk weer een berichtje te krijgen over jullie doldwaze avonturen ;-)
    Geniet nog even met Sander en tot Koninginnedag!

x

• 07 April 2010 - 08:46

Inger:

Hola chica!

Wat maak je toch weer veel mee! Zo opvallend dat die mensen daar allemaal zo gastvrij zijn en je alles willen laten zien en ervaren!
    Ben ook stiemkem beetje jaloers op Sander en zijn tour door het revalidatiecentrum! Supercool!
    Neem maar goed afscheid van hem en tot over 3 weken! WOEHOE!!!!

XXXXXXXX

• 07 April 2010 - 08:46

Inger:

Hola chica!

Neem maar goed afscheid van hem en tot over 3 weken! WOEHOE!!!!

XXXXXXXX

• 08 April 2010 - 15:55

Mandy:

Heeej Roos! Leuk weer wat van je te lezen..! Strand klinkt ondanks de enge beesten echt super ontspannen! Inderdaad 'snif..' dat Sander alweer terug naar NL moet, wat is dat snel gegaan joh!

Goede reis terug naar Kumasi en tot ziens in onze stoffige office!

Liefs

Ps: hoop dat de plastic ledematen s nachts niet terugkomen?

• 08 April 2010 - 19:41

Marjolein:

Wow, een hutje op het strand met pannenkoeken en smoothies, dat klinkt goed! Jammer dat Sander zo snel weer terug naar Nederland moet! Gelukkig kom jij er zelf ook snel achteraan!! tot snel!
    kus Marjolein

• 09 April 2010 - 17:51

Paulien:

Oh die foto's! Jaloersmakend, en ik moet zeggen het hutje ziet er inderdaad leuk uit, jammer dat ze geen airco hadden;)! En wat cute die aapjes!? Toch net even anders dan apenheul hoor;)
    Sterkte nog even zo zonder Sander, zal wel weer wennen zijn! Nog even volhouden daar!
    Liefs en XX

• 10 April 2010 - 10:03

Deb:

Roosje, kan je please niet wat langer blijven? Ik ga je echt onwijs missen!!!!

• 10 April 2010 - 14:38

Sander:

sorry deborah ik eis dat ze voor koninginnedag terug is voor een knalfeestje!! ik moet alweer 2,5 week zonder der snif snif. heb een gweldige vakantie gehad (zie foto's ;)) en ben zo gek op me roosie :D

• 11 April 2010 - 21:01

Pim:

hoi Roos, je moet idd terugkomen hoor, want zonder jou hebben we de verloren met 4-0 !!! Fijn dat je zo veel geoefend hebt. Leuke foto's trouwens, vooral die in het donker van donkere mensen :-)
    Liefs en tot gauw

• 12 April 2010 - 14:30

Lotte:

Wow roosje, dat klinkt fantastisch en het ziet er echt geweldig uit!! Echt een paradijsje. Super ook dat Sander er alweer was. Al die bezoekjes zijn toch wel heel leuk want dan weten de mensen hier tenminste waar je het over hebt als je straks niet meer uitgepraat raakt over Ghana :) . Geniet er nog maar even van! Dikke kus!

• 15 April 2010 - 11:59

Dian:

mafkees! wat een verhaal zeg! leuk om te zien dat je veel meemaakt en veel doet.
    je komt ook alweer bijna thuis he ;)!!! jeeej, dan moeten we nog steeds ons breda avondje uitvoeren!!!
    enjoy nog ff!

xxx