Mole and more - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Roos Groot - WaarBenJij.nu Mole and more - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Roos Groot - WaarBenJij.nu

Mole and more

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

10 Maart 2010 | Ghana, Kumasi

Daar ben ik weer, jullie olifantenspotter! Maar daarover straks meer…

Waar was ik ook alweer gebleven; Oja, Donderdagochtend om 5 uur werd ik wakker gemaakt door Augustine - die nu ook graag persoonlijke wekker speelt ookal zeg ik steeds dat mijn mobiel heel goed werkt - om naar de busverzamelplaats te gaan. Ik had van Deborah al gehoord van de VIP-bus waar je extra grote stoelen hebt die heel ver achteruit kunnen, en aangezien de reis van Kumasi naar Accra 6 uur duurt, leek me dat geen overbodige luxe (verwend I know!) Uiteindelijk heb ik toch nog de slechtste plaats gekregen: in het midden van de achterste rij, waardoor ik telkens als de bus remde en ik meestal net in slaap was gevallen, van mijn stoel afgleed het gangpad in. (nou ja, bijna dan)

Eenmaal in Accra werd ik opgehaald door David, waar ik donderdag en vrijdag mee zou optrekken om wat dingen te bespreken voor mijn werk. Die 2 dagen zijn we heel Accra doorgereden om steeds andere mensen op te halen die hij aan me voor wou stellen.
Vrijdagavond kwamen mijn ouders aan dus dat kwam goed uit dat ik al in Accra was (hoe efficiënt ben ik tegenwoordig! ;)) Dat was natuurlijk erg leuk ze weer te zien en samen zijn we terug naar Kumasi gereden om mijn nederige stulpje en huisgenoten te laten zien.

Die avond ben ik nog met deborah, Mandy (zij is vorige week aangekomen en woont nu ook bij ons in huis) en Augustine naar een ‘hymes night’ geweest. Ik wist niet echt wat ik me daarbij voor moest stellen maar ik had in mijn hoofd gehaald dat het een wilde avond zou worden. Helaas, niets bleek minder waar. Het was een optreden van het universiteitskoor en we hebben 3 uur op houten stoeltjes naar God is Great-liedjes moeten luisteren.

Zondag kwamen mijn ouders me weer ophalen om naar Mole National Parc te gaan. Het was echt een hele lange reis maar dat bleek het allemaal waard!! Het hotel was niet om over naar huis te schrijven (wat ik nu dus wel doe) en we moesten ons wassen in emmers omdat de douche er mee ophield wanneer hij boven enkelhoogte werd gehouden. Arme pap en mam!
Maar dat werd allemaal goedgemaakt doordat we vanaf het zwembad konden uitkijken op de vallei waar de olifanten aan het badderen waren! Bij de ochtendsafari gingen we lopend het park in, begeleid door een gids met een heel klein geweer waar je volgens mij niet eens een konijn kan doorschieten laatstaan olifanten maar gelukkig bleken ze niet agressief. We hadden geluk en gelijk na 10 minuten hadden we de eerste 3 al gespot. We konden ook heel dichtbij komen, en stonden er maar een paar meter vandaan, echt gaaf! Verder hebben we ook krokodillen, antilopes, apen en wrattenzwijnen gezien.

Gisteren zijn we weer terug gekomen en zijn mijn ouders door gegaan naar hun volgende avontuur. Ik ga ze vrijdag weer opzoeken aan de kust en daar denk ik maar NOG bruiner worden. (jullie zullen het niet geloven, jammer dat ik geen fotos kan uploaden ;))
Gisteren zijn we met een groepje wat gaan drinken in zowaar een heel leuk barretje (we hebben er 1 gevonden!!) en was ik opeens best aangeschoten, al na 1 biertje – het zal de hitte wel zijn!
Ik hoorde dat het in Nederland weer is gaan sneeuwen, arme jullie. Ik zal wat warmte jullie kant op wensen, er kan er hier best wat vanaf.

Knuffel xx

  • 10 Maart 2010 - 15:43

    Dian:

    hey zatlapje ;), "het zal die hitte wel zijn" haha hilarische grap :P!
    leuk dat je ouders er zijn en dat het met je werk goed gaat. en dat je gewoon uitzicht hebt op olifanten, super vet!! daar heb je de "slechte douche" dan wel weer voor over.
    ik ben ecth zoooo benieuwd naar je bruine kleurtje, ik zeg eerst zien dan geloven ;).
    stuur idd maar wat warmte op, die kunnen we wel gebruiken!

    xx

  • 10 Maart 2010 - 15:45

    Eef:

    Wat een leuk berichtje! Super leuk dat je met je ouders een beetje aan het rondreizen bent (dat je daar tijd voor hebt ;)) Ik zag trouwens een artikel van je moeder in de krant!

    Hier is het eigenlijk best lekker weer, beetje koud maar wel een zonnetje!

    enn roos ik ben weer door naar de volgende ronde van traineeship, heb eind maart de laatste ronde. dus duim jij ook maar voor mij daar in Ghana!

    Liefs eef

    ps en hoe kan het dat Deborah wel foto's kan oploaden en jij niet? Ik wil foto's zien! :D

  • 10 Maart 2010 - 17:02

    Sander:

    he liefie,
    hier kan ik maar 1 ding op zeggen en dat is: IK KOM ERAAN!! kan nu echt niet meer wachten. daarnaast ben ik het zeer eens met eef: we willen toch echt meer foto's zien! hou van je liefie. ik heb me vaccinaties (blijkbaar had ik gele koorts al) en maandagochtend ga ik mijn visum halen!

  • 10 Maart 2010 - 17:10

    Inger:

    Lieverd!
    Wow je hebt nu al bijna die hele flora en fauna gezien en dat al in je 24e levensjaar!
    Ben stiekem wel een beetje jaloers hoor!
    Mail komt er morgen aan!
    Stuur die warmte naar NL maar niet naar de franse alpen, ben ik volgende week met maart een weekje aan het snowboarden!
    We keep in touch!!!

    KUS

  • 10 Maart 2010 - 17:12

    Sundays:

    Beste mevrouw de Groot,

    Naar aanleiding van bovenstaand bericht bieden we u een maand gratis zonnen aan in onze zonnenstudio's te Groningen. Dit is geldig gedurende de maand mei

    Met vriendelijke groet,

    Mw. Z. onnenbank

  • 10 Maart 2010 - 18:49

    Marisa:

    Wauuuuw Roos, wat leuk!!!!! Echt onwijs gaaf van al die wilde dieren! En super dat je ouders er zijn! Nou binnekort Sander ook nog :)
    En Inger gaat een weekje skieen, maar eerst ga ik nog een weekje skieen, ik ga vrijdag as. weg met een paar vriendinnen. Erg veel zin in!
    Liefs

  • 10 Maart 2010 - 21:02

    Moor:

    Wha Roos, wat een hilarisch stuk! Heb echt hardop zitten lachen hier, gelukkig is er verder niemand thuis..
    Lucky you daar, echt top dat je ouders en sander je leventje daar van dichtbij kunnen bekijken. Heel veel plezier, hoe vaker je biertjes drinkt hoe minder snel dronken, dus je weet wat je te doen staat..
    Smak!

  • 11 Maart 2010 - 07:20

    Jezus:

    He lief zusje,

    Wat heb je toch een heerlijke schrijfstijl! Je zou een boek moeten gaan schrijven, ik lag dubbel hier.. Je hebt toch wel foto's van het emmer tafereel he;)want dat wil ik zien haha.

    Moeten we vanaf hier fotoruimte cadeau aan je doen? Of heeft het niet kunnen uploaden daar niets mee te maken?? Anders zijn je trouwe fans vast bereid te sponseren, nieuwsgierig als we zijn..

    Vraag jij mevrouw Z. Onnebank even of ik niet in maart in jou plaats mag! ;)

    Liefs Jezus & co

  • 11 Maart 2010 - 08:37

    Deborah:

    Noem jij DAT aangeschoten? Je hebt hooguit ongeveer alle huisgenoten doen laten denken dat je ladderzat was;) Grapje, we moeten dit vaker doen om onze zorgen in het zorgelijke Afrika te vergeten...

  • 11 Maart 2010 - 10:14

    Roos:

    Ja ik zal het eens vragen aan Deborah, weet niet wat zij voor duister dealtje heeft gemaakt met de waarbenjij-crew!

  • 11 Maart 2010 - 11:50

    Kim Martinez:

    Jaja, wrijf het er nog maar even in dat het zo warm is daar... ;-)
    Stappen wil nog niet echt lukken daar he? Nou ja, dat maken we wel weer goed als je terug bent!

    x

  • 11 Maart 2010 - 14:56

    Mw. Z. Onnenbank:

    Beste Mw. Jezus,

    Na het lezen van onderstaande vraag/verzoek ben ik beraad gegaan met mijn de directie. Wij zijn tot het besluit gekomen dat dit een persoonsgebonden abonnement is. U komt dus niet in aanmerking als vervanging.

    Er zit dus niks anders op dan ook een reisje boekje naar Ghana of met Mw. M. Otregen in NL blijven!

    Mvg Mw. Z. Onnenbank en Dhr. S. Olarium

  • 11 Maart 2010 - 14:56

    Mw. Z. Onnenbank:

    Beste Mw. Jezus,

    Na het lezen van onderstaande vraag/verzoek ben ik beraad gegaan met mijn de directie. Wij zijn tot het besluit gekomen dat dit een persoonsgebonden abonnement is. U komt dus niet in aanmerking als vervanging.

    Er zit dus niks anders op dan ook een reisje boekje naar Ghana of met Mw. M. Otregen in NL blijven!

    Mvg Mw. Z. Onnenbank en Dhr. S. Olarium

  • 11 Maart 2010 - 14:56

    Mw. Z. Onnenbank:

    Beste Mw. Jezus,

    Na het lezen van onderstaande vraag/verzoek ben ik beraad gegaan met mijn de directie. Wij zijn tot het besluit gekomen dat dit een persoonsgebonden abonnement is. U komt dus niet in aanmerking als vervanging.

    Er zit dus niks anders op dan ook een reisje boekje naar Ghana of met Mw. M. Otregen in NL blijven!

    Mvg Mw. Z. Onnenbank en Dhr. S. Olarium

  • 11 Maart 2010 - 15:04

    Roos:

    hahahaha, mooi! ik zal er weldadig gebruik van gaan maken

  • 14 Maart 2010 - 18:27

    Kamil En Lisette:

    Hey lieve bruine Roos,

    Wat een coole olifantenverhalen zeg! Inderdaad we missen de foto's wel hoor!!! Hier wordt het steeds wat lekkerder weer, soms zien we de zon tussen de wolken komen... Het is een begin!

    Dikke kus en we missen je steeds meer.
    Liefs van ons tweetjes! :)

  • 14 Maart 2010 - 22:32

    Jop (Duayaw Nkwanta):

    Hoi Roos, ken je me nog? Jullie kwamen op bezoek bij ons in het ziekenhuis (Duayaw Nkwanta).Eindelijk internet hier, maar ontzettend traag. Heb ook een site, staan echter maar weinig foto's op (vanwege het trage internet): jopantonis.waarbenjij.nu

    Misschien tot nog eens!

  • 15 Maart 2010 - 19:17

    Pim:

    Hadie Roos,
    omdat ik mij niet had aangemeld kon ik steeds je adres niet vinden (al net zo'n slechte smoes als die van jou met je foto's uploaden :-) )
    Maar nu in een keer al je reisverslagen gelezen en het ziet er weer prima uit. Inmiddels sneeuwt het hier niet meer en is het nu alleen nog maar regen. Verder prima, maar ben je nog wel aan het oefenen voor de o zo belangrijke teamcompetitie???
    liefs van pim en ellen

  • 16 Maart 2010 - 09:04

    Roos De Groot:

    Kijk voor fotos bij deborah!
    www.deborahinghana.reismee.nl

  • 16 Maart 2010 - 20:56

    Mama:

    je vergeet er bij te vertellen dat ook het toilet het niet deed in ons luxe hotel!! Maar inderdaad de olifanten maakten veel goed.
    Dit weekend maak ik picassa voor je aan en zet de foto's erop zodat al je ongeduldige bloglezers de beelden kunnen zien die bij je verhalen horen.
    Vooral de foto met kofi anan is natuurlijk een klapper maar die staat ook al op de site van deborah.
    Met je kleurtje zit het wel goed, zeker na ons laatste weekendje aan zee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Kumasi

project kumasi

Recente Reisverslagen:

19 April 2010

De schaamte voorbij

06 April 2010

einde van verwaarlozing

19 Maart 2010

Meeting Kofi Annan

10 Maart 2010

Mole and more

25 Februari 2010

update
Roos

Actief sinds 04 Feb. 2010
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 12822

Voorgaande reizen:

30 Januari 2010 - 29 April 2010

project kumasi

Landen bezocht: